اخبار

روغن کاملینا

روغن کاملینا

روغن کاملینا

روغن کاملینا نوعی روغن خوراکی است که امروزه مطالعات زیادی بر روی کاربردهای صنعتی آن انجام می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و برای استفاده به عنوان یک مکمل غذایی مناسب می‌باشد. روغن کاملینا ظاهری طلایی رنگ داشته و تا حدودی مشابه روغن زیتون در رنگ و مانند روغن بادام در طعم می‌باشد.

   

خواص و کاربردها درمانی روغن کاملینا

علاوه بر اینکه روغن کاملیا برای پخت و پز بسیار مورد توجه قرار گرفته است، به دلیل بالا بودن نقطه دود  (475°F)برای سرخ کردن طولانی مدت نیز قابل استفاده می‌باشد. همچنین به دلیل بالا بودن درصد ویتامین E، این روغن دارای قدرت آنتی اکسیدانی بالا و خواص نرم کنندگی پوست و مو، ضد التهاب، درمان درد مفاصل و تقویت کننده سیستم ایمنی می‌باشد. دیگر خصوصیات فراسودمند آن بصورت زیر مطرح است.

مو: این روغن همانند روغن زیتون برای ماساژ پوست سر استفاده می‌شود و باعث جلوگیری از خشکی پوست سر و شوره شده و از شکنندگی تارهای مو جلوگیری می‌کند.

پوست: ماساژ پوست با استفاده از این روغن به دلیل مقدار کافی ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و عطر ملایم پوستی صاف و مرطوب را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد.

قلب: این روغن با کاهش تری گلیسیرید خون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

آرتروز: ترکیب این روغن با عصاره رزماری برای کاهش درد، التهاب و تورم مفاصل مفید است.

مغز، چشم و اعصاب: روغن کاملینا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و برای سلامت مغز، چشم و اعصاب مفید است و از بروز بیماری‌های عصبی و آلزایمر جلوگیری می‌کند.

 

۱۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۲۵
1. Physico-Chemical Properties, Composition and Oxidative Stability of Camelina sativa Oil. Helena Abramovi and Veronika Abram 2. Camelina oil and its unusual cholesterol content V. K. S. Shukla, P. C. Dutta, W. E. Artz. Journal of the American Oil Chemists’ Society 3. Some compositional properties of camelina (camelina sativa L. Crantz) seeds and oils. John T. Budin, William M. Breene, Daniel H. Putnam |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید