اخبار

نخستین همایش منطقه‌ای «آموزش به بیمار» در کرمانشاه برگزار می‌شود

نخستین همایش منطقه‌ای «آموزش به بیمار» در کرمانشاه برگزار می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همایش منطقه‌ای آموزش به بیمار در منطقه غرب با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت در کرمانشاه برگزار می‌شود.
دکتر بهمن روشنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه رویکرد این همایش با موضوع خود مراقبتی بیمار در منزل است اظهار داشت: در این همایش علاوه بر حضور اساتید و فعالان عرصه پرستاری استان‌های ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه مسئولان حوزه پرستاری وزارت بهداشت نیز حضور دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خودمراقبتی در مددجویان و مراقبت در منزل را به عنوان رویکرد اصلی این همایش دانست و گفت: همایش برای گروه‌های پرستاران دارای امتیاز بازآموزی است و از ساعت 8 صبح تا 16 عصر روز 28 آذرماه در سالن همایش‌های بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه برگزار می‌شود.

دکتر روشنی با بیان اینکه خود مراقبتی هنری است که تمام افراد جامعه باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، عنوان کرد: خودمراقبتی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول مربوط به زمانی است که فرد سالم است که در این مواقع افراد باید با آگاهی نسبت به اصول خودمراقبتی به گونه‌ای رفتار و زندگی کنند تا دچار بیماری نشوند.

دکتر روشنی با بیان اینکه بخش دوم خود مراقبتی مربوط به افرادی است که درگیر بیماری شده اند، گفت: افرادی که بیمار می‌شوند می‌توانند با رعایت اصول خودمراقبتی مانع تشدید بیماری و عوارض آن شوند، برای مثال اگر فردی دچار افزایش فشار خون است می‌تواند با خودمراقبتی مانع بروز بیماری‌های خطرناکی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی شود.
۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید