اخبار

کمپین 60-30 با محوریت آگاه سازی جامعه در راستای کاهش تصادفات رانندگی در حاشیه شهرها

کمپین 60-30 با محوریت آگاه سازی جامعه در راستای کاهش تصادفات رانندگی در حاشیه شهرها
دکتر احسان مهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، اظهار داشت : براساس بررسی های صورت گرفته 60 درصد تصادفات در کشور، در 30 کیلومتری شهرها صورت می پذیرد. لذا استراحت در 30 کیلومتری مقصد، توصیه ای جدی برای پیشگیری از بروز تصادفات جاده ای است.

دکتر مهری در ادامه تصریح کرد : در گزارشات پزشکی قانونی کشور 336 هزار نفر سال گذشته بر اثر حوادث جاده ای مصدوم شده اند و بیشترین حوادث جاده ای، در زمان اوج سفرهای نوروزی و تابستانی رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه هشتمین عامل مرگ و میر در جهان و دومین عامل مرگ و ناتوانی در ایران حوادث ترافیکی است، ادامه داد : این آمار بیانگر ضرورت هوشیاری بیش از پیش رانندگان است، چرا که میزان تلفات حوادث قابل توجه است و هموطنانی که قصد سفر دارند، لازم است حفظ سلامت و جان خویش و سرنشینان خودرو را نسبت به زودتر رسیدن به مقصد، در اولویت قرار دهند.

وی افزود : براساس بررسی های انجام شده، از بین سه عامل انسان، جاده و وسایل نقلیه، فاکتورهای مربوط به رفتارهای انسانی و بی احتیاطی ها عامل موثر در 95 درصد تصادفات بوده است.پس هریک از ما بایستی پیش از توجه به جاده و کیفیت وسیله نقلیه، در رانندگی محتاط باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد : با رعایت نکات ایمنی و استراحت راننده در 30 کیلومتری مقصد، سفرهایی با کمترین میزان حوادث و تلفات را خواهیم داشت.

 

ش7
ش6

ش4
ش3
ش2
ش1

۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید