اخبار

رییس مرکز بهداشت استان: گروه‌های در معرض خطر واکسن "آنفلوآنزا" تزریق کنند

رییس مرکز بهداشت استان: گروه‌های در معرض خطر واکسن "آنفلوآنزا" تزریق کنند


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه ماه‌های مهر و آبان را بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر دانست.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های در معرض خطر را ضروری دانست و افزود: مهر و آبان بهترین زمان برای تزریق این واکسن است.
وی افزود: با تزریق این واکسن دو هفته زمان لازم است تا اثرات واکسن عمل کرده و پیشگیری در برابر آنفلوآنزا ایجاد شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تزریق این واکسن را برای گروه‌های در معرض خطر ضروری دانست و افزود: توصیه می‌شود تنها افراد در معرض خطر از جمله سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی این واکسن را تزریق کنند.
دکتر شکیبا با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا بیماری ساده‌ای است، گفت: این بیماری تنها برای گروه‌های در معرض خطر می‌تواند ایجاد دردسر کند، بنابراین توصیه می‌شود تنها این دسته افراد برای تزریق واکسن اقدام کنند.
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه یادآور شد: این واکسن تنها در برابر آنفلوآنزا ایمنی ایجاد کرده و پیشگیری در برابر سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی نخواهد داشت.
دکتر شکیبا به پیشگیری بالای واکسن آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود: این واکسن تقریبا در برابر تمام انواع ویروس‌های قدیمی آنفلوآنزا مقاوم است، مگر نوع جدید ویروس آنفلوآنزا همه‌گیر شود.
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به توزیع دو نوع واکسن دولتی و آزاد، گفت: واکسن‌های دولتی برای کادر بهداشت و درمان بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت توزیع می‌شود که واکسن‌های امسال هنوز نرسیده است.
دکتر شکیبا تصریح کرد:  واکسن های آزاد نیز برای گروه‌های در معرض خطر در سطح داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید